Vi tänker bara på oss själva

Människan... människan är mycket beroende av sig själv... man vill måbra, man vill att de ska gå bra för sig själv, man vill att allt skall funka... men i själva verket hur kan de bara gå bra... vi måste gå igenom stora motgångar som förstör våra planer och gör de svårt för oss att leva....
Men har ni någonsin tänkt att sätta någon annan i första och andra hand och ta er själva i tredje eller fjärde hand?
Nej, jag säger inte att ni ska strunta i er själva... men innan man tänker på sig själv så kan man väl i bland ge lite enblickar i hur svårt de kan vara för någon annan, att kunna ge ut sig själv lite mera för att någon annan ska få känna sig lite speciell ibland...
Jag säger inte att de är något du gör att du tänker bara på sig själv och inte tänker på andra, de jag menar är att man kanske ska göra någon speciell för någon annan.

Vi tar ett mycket lätt exempel;
Man drar på bio med en kompis och ska kolla på en film, anntingen har man ju så klart turen att båda vill se samma film.. men alla gånger så funkar de inte på de visset, isjälvaverket så kan de ju vara så enkelt som att man vill se olika filmer och hur gör man då?
Jag själv skulle ju ta filmen som kompisen ville ta om de verkligen va någon som personen ville se bara för att ja.. de är väl så vänner ska göra mot varandra eller hur?
Eller så gör kompisen de mot dig och väljer att ni ska gå på din film som du vill se, men då är ju själva tänkandet ska man tänka på sig själv och gota att ja man tar filmen man själv vill se, eller ska man ge med sig och ta filmen som kompisen vill ta?
Ja de är en fråga ni får fråga er själva... de är ju inte så att eran vänskap kommer gå sönder för du vill gå på din film.. men de är ju ett lätt exempel bara för att ni kan märka av lite...

Men ett annat lätt exempel på detta är ju fester, jag själv har kompisar som inte har råd att gå på puben eller kanske inte ens vill, fast dom vill dricka lite och ha kul med sina kompisar... ja ni vet nog exakt hur jag tänker på detta exempel eller hur?
Om ni nu inte förstår hur jag menar så... simpelt sagt, ha festen hemma och skapa en rolig kväll iallafall, man ska ju inte förstöra en kväll för att en av kompisarna inte vill gå till puben...

Alla saker kan man alltid ta senare, med sig själv eller med en annan kompis som tycker om att gå på puben eller
vill gå på samma film som du vill.. om man nu tar från dom två exempel som jag nu har givit ut.

En liten historia tänkte jag sätta in i detta;

HISTORIA
De var ju som så att jag har en kompis som är sjukt allergisk mot starka dofter... vänta nu.. de heter asma !
Iallafall, så hade han en flickvän som älskade att sminka och parfymera sig, ja de är väl inget farligt tror ni...
Men han hållde på att dö bara för hon sov över hos honom... med alla dessa hår- och ansikts produkter... han åkte till sjukan just för han inte kunde andas...
Jag personligen frågade henne " vet du varför han åkte in" och som svar fick jag bara ett enkelt "nej" så jag förklarade de för henne och hon sa bara "men han har ju bara asma"


Bara asma... och hon fortsatta i samma väva och körde samma sak en gång till när hon sov över...

Hon kunde blivit hans död ! men iallafall så säger jag inte nu att de är bara tjejer som gör så här... detta är en historia som jag har fått höra av från en av mina vänner och jag respekterar INTE att folk inte vissar lite moral till sina vänner eller flick- och pojkvänn... de är så viktigt att kunna uppoffra lite för att en person kan måbra av de...
Själv slutade jag med hårprodukter för denna vän just för hans skulle....
Så nästa gång ni gör något för en vän eller bekant... klappa er själva på axeln... de kan bli klassat som hjältedåd...


When the you drained my life, please put it back when you have used it !

Kommentarer
Postat av: Graavid på 17 år

Haha jaa det tänkte jag med på ^^

man tackar så mycket, ja dte är jag som gjort det :)

2009-09-08 @ 20:54:07
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Graavid på 17 år

HAha nu är du för gullig, tack! :)

2009-09-08 @ 21:16:14
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Graavid på 17 år

Haha joo det är sant, men verkligen trevligt att få skriva med dig! :)

2009-09-08 @ 22:17:05
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: jennifer

hm, nja är fortfarande sjuk, men de börja bli bättre.

hur mår du?(;

2009-09-09 @ 07:34:22
URL: http://jeniferj.blogg.se/
Postat av: jennifer

jaha okej, vad jobbar du med?:)

hihi jaa håller på att fixa lite med bloggen osv:)

2009-09-09 @ 17:41:06
URL: http://jeniferj.blogg.se/
Postat av: jennifer

jaha okej, vad härligt! :)

2009-09-09 @ 17:45:21
URL: http://jeniferj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha jaa tänk så hade jag vart ditt ex hahaha det hade ju vart lite piinsamt! x')

2009-09-09 @ 21:02:45
Postat av: Graavid på 17 år

Såg nu att jag inte lämnat namn, smart jag är x')



haha jag bor norr om vårt göteborg :) Vart bor du själv? =)

2009-09-09 @ 21:39:46
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: Sanna

Känns som att mina inlägg alltid innehåller orden "du har så rätt i det du skriver".. Men det kanske är just för att du har det! Din blogg är den mest tankeväckande jag läser och jag lämnar den aldrig oberörd. Det är coolt! :) fast jag har precis kommit fram till att man ibland faktiskt måste sätta sig själv i främsta rummet, just för att man sedan igen ska orka sätta alla andra i det främsta igen. :) men usch vilken idiotbrud som gör en sådan sak! :S

2009-09-10 @ 01:29:49
URL: http://essesset.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag försöker alltid att komma fram till en kompromiss när det gäller val och sånt. Vill jag se en bio och en av mina kompisar vill se en annan, ja då är det okej med kompisens val. Och sen om han/hon inte vill se "min" film så hittar jag någon annan att gå¨på den med vid ett annat tillfälle.

Dock är jag nog en person som ser mer till andra än mig själv...

Det mesta jag gör, det gör jag för andra...

Antingen om det är av vänlighet eller för att undvika bråk. Jag tycker det är så trevligt att göra andra till lags och speciellt mina vänner. Så jag ser mig väl inte som så himla självisk ändå. Men samtidigt har jag nog ingen rätt till att döma mig själv. Det får de i min närhet göra åt mig!

2010-05-05 @ 18:14:08
URL: http://sorotsia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0