Människa till salu!

I'm back ! Efter många om och men så är jag nu tillbaka, de verkar ju som några saknar mitt skrivande och tänkande. så de är jätteroligt att höra och ämnet i dag är kanske den mest negativa som jag har skrivit om hittils och de är ju ner skärningarna på arbeten inom viktiga arbetes platser som just handlar om människor att göra !

Och när jag menar med själva rubriken så menar jag inte pimpar, bordeller eller sådant då menar jag sånt som handlar om själva uppväxten till våra egna barn och hälsan för vårra äldre och alla andra.

Genom dom senaste åren så har arbets givarna tagit ett stor steg igenom mindre världe av människor, att ta bort viktiga anställda inom sjukvård, äldre- och barn omsorgen.

Vi börjar med att se på de genom sjukvårdens del.
De pratades om att man skulle ta bort undersköterskor och ge de jobb till själva sjukskötorskerna, hur hade man tänk då? man skulle ju inte ha råd att göra om alla undersköterskor till sjuksyrror, de funkar inte just pga de kommer ju att gå upp i pris för att en sjuksyrra får ju mer i lön än en undersyrra.
vad hade dom tänkt sig senare då? att vi gör om alla sjuksyrror till läkare? nej de funkar inte, de gör de verkligen inte !

Lärar yrket då? en förredetta respekterat yrke men inte mera ! lärare är dom som får mest skit och får fler och fler ungdomar och barn att ta hand om för varje år !
Om de fortsätter i den här takten så kommer en lärare behöva ta hand om 100-200 elever själv... är de det vi vill ha de? är det verkligen så vi vill att våra barn ska lära sig något... utan att få hjälp och bara sitter och lyssnar, antecknar och inte förstå något?

utbildningen kommer i framtiden att bli sämre... ni behöver ju inte tro på de jag säger... detta är bara saker som jag tror kommer att hända...

Sen har vi ju också fritids och dagis verksamheten! det kommer väl att komma till den tiden då man trycker in någon GPS sedare i skallen och en person sitter med en skärm och ser allt detta och när dom ser en unge springa iväg så åker man iväg hämtar den och säger "fy, så får man inte göra" och sen gå iväg... ingen av barnen får uppmärksamhet av vuxna och de kommer bli värre.... de är faktiskt en läskig sak om man var tvungen att ta såna metoder bara för att få in några extra kronor i kassan.

Bara för vi "MÅSTE" ta bort fler personal så kommer allt bli värre... och inget kommer att funka framåt som de borde vara... och är för en börskrash ! ja, varför inte ! Låter som en underhållande sak att tänka på !

Raawr !

RSS 2.0