Respktera

Ja, idag gick jag upp sen gick jag och käkade grött till frukost och sen tog jag en farm och uppfriskande dusch....


NEJ! sånt ska jag inte berätta om, de känns så... ja tråkigt ! istället för de ska jag berätta om kännslan om de mest underbara man kan få en dålig dag.. en dag som man helst bara vill försvinna, en dag man helst inte vill ha någonsin!

Vi kan väl börja lite lätt !

Tänk er att komma till jobbet eller skola och ni har ett fint litet åsk moln över huvudet och allt som händer är bara piss!
Om någon kommer och slänger på er arbete direkt så klart blir dagen bara värre då ! men tänk er om någon bara kommer fram till er och säger "Tjenare, hur är läget? allt bra." börjar dagen med ett trevligt samtal... eller bara ett leende och ett glatt hej ! För mig så är dagen räddad, människan idag verkar ju inte förstå själva delen i ett glatt hej på en trist och dålig dag !

Tillomed dom värsta mens smärtorna måste ju näst intill försvinna ! eller vad vet jag om de, jag kan ju ingen tjej men jag skulle ju tänka mig de.... att dom skulle försvinna alltså... inte... äh, struntsamma tillbaka till ämnent!

jag tycker att vi människor ger ut för lite av detta till dom runt en och de borde vi göra något åt !
För de första så är de ju mycket bättre att mötas på arbetesplatsen eller skolan ett leende av någon, de är ganska svårt för mig att förklara men jag personligen blir ju så mycket gladare av de !
Att ge ut komplimanger men vi kan väl starta att ge ut en lista om detta !

Komplimanger
Att få en glad och positiv komplimang de är ju som jag skulle säga awesome, de är ju ganska fakta att man blir glad om en sådan kommer upp lite nu och då, och jag tycker att de är nästan en plikt för en medarbetare att försöka göra sina arbetskamraters dag på jobb eller skola till en bra sådan.
Att man känner sig välkommen och man känner verkligen själv att man behövs är så viktigt att man nästan blir ja. de är viktigt helt enkelt för då orkar man med dagen och de gör de också lättare att komma igenom den.



Man behöver ju inte bara ge ut komplimanger när någon har gjort något bra, man kan ju bara ge ut ändå för att man själv kanske behöver de senare när man själv får en riktigt dålig dag !



Kraften i ett leende
Ett leende kan säga så mycket! de kan ju t ex säga att "va kul att du är här" eller bara "ge inte upp, du klarar av detta" De finns så många sätt att förklara ut ifrån ett leende.
Man känner sig ju mycket mer välkommen till någon av ett leende.
Alla som har blivit välkommen av ett leende vet ju själva att de känns ju lite mer välkomnande än en person som ser förbannad ut.

Jag säger ju inte att ni är tvungna att fake lee bara för att någon ska må bättre.. de jag säger är.. eller säger och säger jag skriver men...

Iallafall, om man märker att man vill ge en person något extra.. ge ett leende ! de ger ju ut mer än fina ord....



Give hope, give peace. give a smile to your friend, and the day will be saved!

Kommentarer
Postat av: jennifer

ja visst är den:) jag har redan en tatuering, kanske skulle lägga ut en bild så du kan se:)

2009-09-03 @ 08:12:45
URL: http://jeniferj.blogg.se/
Postat av: Sanna

Nämen, ser att min tremänning har hittat hit ;) men ja, till det jag skulle skriva. Din blogg är den mest tänkvärda jag läser! Börjar alltid fundera en massa när jag sitter och läser, it makes a lot of sense! Leenden och hej när man kommer till jobbet är underbart :) avskyr när folk inte ens kan ta sig tid att säga hej. Inte som en viss person jag kommer att tänka på som brukar kunna börja dagen med: du, gör det här! nej, tacka vet jag ett hej och ett smile!



Sv: Jo visst du, den var riktigt underhållande. Eller inte :P haha.. japp det är hon!

2009-09-03 @ 11:47:32
URL: http://essesset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0